Meest Gestelde vragen

Klantenservice

Bij Xoof.nl draait het allemaal om service. Wij willen dat u een pretig gevoel krijgt. Als u bij ons shopt.Als er vragen zijn neem dan contact op. We doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Wat zijn de Levertijden

Bij Xoof.nl is het simpel.

Voor 15:00 besteld is de volgende dag in huis.( mist anders aangegeven op de productpagina)

Er staat bij vertragingen altijd een geschatte levertijd onder de prijs op de productpagina.

Bij Meubelen is de levertijd een week.( mits anders aangegeven op de product pagina)

2300 Afhaalpuntend

Wij doen samen met PostNL en DPD. Herdoor heeft u veel afhaal mogelijkheden. en is er altijd wel een punt in de buurt.

Echter zijn niet alle punten beschikbaar  voor alle artikelen.

Hieronder de merken en hun levenswijze.

PTMD   verzend met   Dpd en de meubelen met Jan Krediet

Label51 verzend met PostNL

Kick Collection verzend met PostNL

Andere merken maken gebruik van meerdere service punten. Bij vragen hierover kunt u contact opnemen met klantenservice@xoof.nl

 

 

 

Betaal mogelijkheden

Bij ons kunt u veel betaalopties kiezen.

  • Credit Card
  • Giropay
  • Ideal
  • PayPal
  • Sofort
  • G-Pay
  • Bancontact

 

Garantie voorwaarden

Voor ons geldt een 14 dagen niet goed geld terug policy.

En is het beschadigd binnengekomen? Geef het aan ons door en het wordt zo snel mogelijk vervangen.( Wilt u het niet meer vervangen hebben dan gaan wij ervan uit dat het om een retour betreft )

 

 

Contact opnemen met Xoof.nl

Bij vragen staan we u graag te woord.

bel (+31)6-82747312 Of klik op de Icon links van uw scherm en u kunt met ons chatten of mailen. 

Volgen met Track & Trace

Bij ons is uw pakket altijd te volgen. Na uw bestelling krijgt een mail met een Trace & Trace code. Heeft u een account aangemaakt? dan kunt u ook daar terecht voor meer informatie.

Openingstijden

Klantenservice is te bereiken van:ķ

 

Maandag    8:30-17:00 
Dinsdag      8:30-17:00 
Woensdag   8:30-17:00 
Donderdag  8:30-17:00 
Vrijdag       8:30-17:00 
 Zaterdag Gesloten
 Zondag   Gesloten

 

Bestellen

Wat zijn de verzendkosten?
Xoof.nl rekent bij betaling van bestellingen via PostNL € 6,95.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Na het afronden van de bestelling wordt de bevestigingspagina getoond. Hier staan de ordergegevens en de vervolgstappen nog even op een rijtje. Ook ontvangt u een bevestiging van ons per e-mail.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

  • Ideal
  • Sofort
  • Credit Card
  • Paypal
  • Meastro
  • Visa
  • V-pay
  • Giro-pay

 

 

 

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen in de webshop zijn in euro's en inclusief BTW.

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Iedere bestelling die op werkdagen voor 15.00 u wordt geplaatst en afgerond is, mits op voorraad, is de volgende werkdag in huis. In de orderbevestiging wordt aangegeven wanneer de bestelling verwacht kan worden, mocht dit door overmacht niet worden gehaald ontvang u hier per e-mail of telefoon uiteraard bericht van. 
Lees meer over dit onderwerp bij bezorgen-afhalen.

Kan er bezorgd worden?
U kunt kiezen om de bestelling te laten bezorgen of zelf af te halen. Bezorgen kan natuurlijk thuis of op een ander afleveradres, zoals een Post NL-servicepunt. Afhalen kan bij Xoof niet!!

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer u een bestelling wilt wijzigen of annuleren wordt geadviseerd zo snel mogelijk contact op te nemen met ons. Voor het annuleren van een order voordat deze verzonden is, worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht.
Als de bestelling al onderweg is, kun u de bestelling ‘actief weigeren’. Dit houdt in dat u aan de postbode/bezorger aangeeft dat u deze bestelling niet meer wilt ontvangen, de bestelling wordt dan naar Xoof.nl teruggestuurd. Wanneer u de bestelling in eerste instantie accepteert en vervolgens toch retour stuurt zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Lees meer over dit onderwerp bij Ruilen & retourneren.

Moet ik verzendkosten betalen bij het retourneren van mijn bestelling?
Retourzendingen worden afgegeven bij een Post NL-servicepunt.  U betaalt zelf de verzendkosten voor het retourneren.

Klachten en garantie

Artikel defect ontvangen?
Heeft u een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? 
Meld u klacht en wij gaan z.s.m. kijken wat we voor u kunnen betekenen
Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel zo spoedig mogelijk om.

Hoe dien ik een klacht in?
Niet tevreden over een artikel of over de dienstverlening van Xoof dan kan hierover een klacht worden ingediend, dit kan via doormiddel van het contactformulier of via email: klantenservice@Xoof.nl
Binnen 24 uur wordt er contact met u opgenomen om op zoek te gaan naar een passende oplossing

* Door een account aan te maken kunt u gebruik maken van het spaar systeem. Aan de rechterzijde van deze pagina wordt uitgelegd hoe dit werkt.

*U kunt een wenslijst bij houden.

*U heeft de mogelijkheid om meerdere verzendadressen aan te maken.

* U kunt de bestel geschiedenis inzien en zelfs met een druk op de knop nogmaals bestellen.

* U kunt informatie vinden over de levering.

*Uw gegevens worden direct ingevuld bij het afrekenen.( hierdoor kan u dus prettiger winkelen)

*Uw betalingsvoorkeur wordt onthouden.

 

 

Levering door Xoof.nl

U ontvangt geen Track e& Trace code van pakketten die bezorgd worden door Xoof.nl. Onze medewerkers nemen vooraf contact op over de levering.

Dit zijn de meubelen en de grotere accessoires die niet met Postnl verstuurd kunnen worden.

Levering door Postbedrijf

Bij pakketten die worden verzonden via reguliere postbedrijven ontvang je een Track & trace code van uw bestelling.

Geen Track & Ttrace code ontvangen? Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice via  (+31)06-82747312 of klantenservice@Xoof.nl.

Levering door Vervoerders

bij een levering gaan wij altijd uit dat het pakket op de begaande grond afgeleverd moet worden. En dat onze vervoerder makkelijk kan lossen.Als u andere wensen heeft dan kunt u dit met een opmerking op de bon vermelden. Wij zullen dan contact opnemen om de extra service met u te bespreken met de daarbij komende kosten.

-Voor een leverinng op etagés vragen wij een vergoeding van 45 euro per meubel per verdieping.

-Voor montage van de meubelen kunnen wij een vergoeding vragen.Als dit gewild is dan kan u dit aangeven in de mail /bestelling en zullen wij u contacten voor de eventuele extra kosten.

 

Vandaag besteld, morgen in huis! Wij verzenden alleen in Nederland!

Iedere bestelling die op werkdagen voor 15.00u wordt geplaatst en afgerond is, mits op voorraad, is de volgende werkdag in huis. In de orderbevestiging wordt aangegeven wanneer de bestelling verwacht kan worden, mocht dit door overmacht niet worden gehaald ontvang je hier per e-mail of telefoon uiteraard bericht van.

Besteld voor 15.00 op:            

1e bezorging op:          

2e bezorging op:

Maandag

 Dinsdag

Woensdag

Dinsdag

 Woensdag

Donderdag

Woensdag

 Donderdag

Vrijdag

Donderdag

 Vrijdag

Zaterdag

Vrijdag

 Zaterdag

Dinsdag

Zaterdag

 Dinsdag

Woensdag

Zondag

 Dinsdag

Woensdag

Bij Xoof.nl  kunt u (momenteel) helaas niet achteraf betalen.

Bent u benieuwd naar de status van jouw bestelling? Log dan in via Mijn Xoof.nl om de status van uw bestelling te bekijken. Na ontvangst van uw bestelling controleren wij de actuele voorraad status van het door u bestelde artikel. Vervolgens ontvangt u een Track & Trace code van uw bestelling.

Hebt u de beschikking over internetbankieren bij de ABN AMRO, ASN Bank, Frieslandbank, ING, Rabobank, Regio Bank, SNS Bank, Triodos Bank of bij de Van Landschot? Dan is betalen bij Xoof.nl.nl eenvoudig! Het enige wat u nodig hebt is uw bankpas en identificatiemethode. De betaling verloopt op dezelfde wijze als iedere andere betaling via internetbankieren.

De voordelen op een rij:

  • Snel, simpel en veilig online betalen via je eigen bank.
  • Het gebruik van iDEAL is bij Xoof.nl.nl geheel gratis.
  • Op werkdagen voor 15:00 uur met iDEAL betaald? Dan wordt uw bestelling de volgende werkdag thuisbezorgd. M.u.v. de eilanden.

Heeft u voor een iDEAL-betaling gekozen en vervolgens geen orderbevestiging ontvangen? Controleer alsjeblieft eerst of het bedrag reeds van uw rekening is afgeschreven. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@Xoof.nl

Xoof.nl levert haar producten in Nederland en België. Wilt u een bestelling in een ander land laten bezorgen? Neem dan contact op met onze klantenservice via

(+31)6-82747312

of klantenservice@Xoof.nl en laat u informeren over de mogelijkheden

Bestellen bij Xoof.nl is heel eenvoudig via onze webshop. Zijn er vragen of lukt het u niet om de bestelling af te ronden? Dan kun je ook telefonisch of per e-mail je bestelling plaatsen.

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice via

(+31)6-82747312 of klantenservice@Xoof.nl .

Om een bestelling per telefoon of e-mail te plaatsen vragen wij u vooraf de volgende gegevens te noteren:

  • Artikelnummer
  • Artikelnaam
  • Aantal
  • Contactgegevens

Een bestelling via telefoon / e-mail is pas definitief wanneer de betaling is ontvangen en er een bevestiging is verzonden.

 

Bestellen bij Xoof.nl is heel eenvoudig via onze webshop. Volg de onderstaande stappen om uw bestelling te plaatsen. Zijn er vragen of lukt het u niet om de bestelling af te ronden? Neem dan contact op via (+31)6-82747312

of klantenservice@Xoof.nl.

Stap 1: Bestelling plaatsen

Ga naar de productpagina van het gewenste artikel, klik indien van toepassing de gewenste maat en kleur aan en klik op de knop ‘In winkelwagen’. Via de knop ‘Winkelwagen’ rechts bovenaan de pagina vindt u het overzicht van uw gekozen artikelen en het bijbehorende totaalbedrag. Hier kunt u het aantal van de gewenste artikelen eventueel nog wijzigen of een kortingscode invullen. Klopt de bestelling? Klik op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.

Stap 2: Gegevens invullen en afrekenen

Vul uw persoonsgegevens, factuurgegevens en bezorgadres in. Vervolgens kiest u de verzendwijze en kunt u een afhaalpunt selecteren (indien mogelijk)

Kies de gewenste betaalmethode. U kunt kiezen uit iDeal, Creditcard of via één van de andere online betaalmogelijkheden. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Betalen.

Controleer uw bestelling en accepteer de Algemene Voorwaarden. Klik op knop ‘Direct bestellen’ om de bestelling af te ronden.

Stap 3: Bevestiging

Ter bevestiging van uw bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin staat het overzicht van uw bestelling en onze contactgegevens. Wanneer uw bestelling klaar is voor verzending, ontvangt u een Track & Trace code van de bezorgdienst.

 

Bij Xoof.nl.nl kunt u ook betalen met Visacard en Mastercard. U vult uw gegevens in, na verificatie wordt de bestelling afgerond.

De voordelen op een rij:

  • Na verificatie van de creditcardgegevens wordt u bestelling direct verstuurd .
  • Op werkdagen voor 15.00 uur met creditcard betaald? Dan wordt uw bestelling de volgende werkdag thuis bezorgt. M.u.v. de eilanden.
  • De gegevens van uw creditcard worden niet opgeslagen en worden beveiligd verstuurd.

Wanneer u een artikel besteld op Xoof.nl, heeft u een zichttermijn van 30 dagen na ontvangt. Indien u gebruikt wilt maken van je herroepingsrecht, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking moeten worden geretourneerd. Xoof.nl zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van u retour terugstorten op uw bankrekening, mits het product in goede orde retour is ontvangen.

Op alle producten van Xoof.nl zit de wettelijke garantie. De garantietermijn is afhankelijk van het type product en merk en varieert van 6 maanden tot 2 jaar.

Bent u niet tevreden met uw aankoop of is het bestelde product toch net niet wat je zocht? U kunt uw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst zonder reden van opgave retourneren.

Herroepingsrecht

U kunt uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst annuleren  Je hebt na het annuleren van uw bestelling 30 dagen om uw product retour te sturen.

 Indien u gebruikt wilt maken van uw herroepingsrecht, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking moeten worden geretourneerd. Xoof.nl zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aankomst van uw retour terugstorten op uw bankrekening, mits het product in goede orde retour is ontvangen.

Let op: is het product speciaal voor u op maat gemaakt? Dan kan er geen beroep worden gedaan op dit herroepingsrecht. Lees hierover meer in onze Algemene voorwaarden

Om je bestelling te retourneren, volg de onderstaande stappen;

  1. Mailen naar klantenservice@xoof.nl en aangeven dat u de bestelling wil  retourneren.
  2. U krijgt en retourbon van Xoof toegestuurd.
  3. Stuur het pakket terug volgende de instructies van Xoof.nl. Maak een foto van de verkregen Track and trace en stuur deze via Whats app (+31)6-82747312 of via de mail.(klantenservice@xoof.nl)
  4. Retourneren van uw bestelling

Retouradres: 

Neem altijd eerst contact op.

We zullen u het adres doorgeven dat bij de retour past.

 

 

Retourneren per post U kunt kleine pakketten via de post naar ons terugsturen. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening. 


Xoof.nl zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten op uw bankrekening, mits het product in goede orde retour is ontvangen.

Wij raden u aan om direct na ontvangst het artikel te controleren op beschadigingen / missende onderdelen. Indien er sprake is van schade of ontbrekende onderdelen, graag direct contact opnemen met de klantenservice van Xoof.nl.

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@Xoof.nl

Wij vragen u vooraf de volgende gegevens:

  • Artikelnummer
  • Artikelnaam
  • Foto van de beschadiging
  • Contactgegevens

Wilt u uw bestelling op een ander adres laten bezorgen? Dan kunt u dit aangeven in het bestelproces van onze webshop. Selecteer ‘Verzend naar ander adres’ en vul de verzendgegevens in.

Hebt u de bestelling al afgerond en wil je het verzendadres aanpassen? Neem dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op via  (+31)06-82747312 of stuur een whatsapp bericht. Wanneer de bestelling nog niet verzonden is kunnen wij het verzendadres nog aanpassen.

Heeft u een klacht of wilt u een reparatie melden? Neem dan contact met ons op via klantenservice@Xoof.nl.

Xoof.nl beoordeeld uw klacht / reparatie en komt met een passende oplossing. Als uw klacht / reparatie aan de garantiebepalingen voldoet, zijn de reparatiekosten binnen de garantietermijn voor Aximatras. Reparaties die buiten de garantietermijn moeten worden uitgevoerd, zijn voor eigen rekening.

Xoof.nl en Klantenbinding

Xoof gelooft in klantenbinding. Daarom heeft Xoof een spaarsysteem voor u bedacht. Om gebruik van dit spaarsysteem en kortingen moet u een account bij ons aanmaken. Hier onder staat uitgelegd hoe u een korting(tegoed) kunt verdienen.
 
 
Registratie
Registreer en krijg €5 tegoed.
 
Inschrijven
Schrijf in in voor de nieuwsbrief en krijg €5 tegoed.
 
 
Tegoed op uw eerste bestelling
U kan 10% tegoed verdienen op uw eerste bestellen.
Hoe? Gewoon door de bestelling te plaatsen :)
Dit kunt u pas na deze bestelling gebruiken.
 
 
 
Tegoed op alle volgende bestellingen
Op al uw volgende bestelling krijgt u standaard 5% tegoed van de waarde van de geplaatste bestellingen.
 
 
Verjaardag
Op uw verjaardag krijgt u van ons een cadeaubon van 5 euro. Mits u een account bij ons hebt aangemaakt.
 
 
Review
 
Schrijf een review over het product en krijg een tegoed van €0,50. (max 5 euro per maand)

n deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


Xoof.nl
kloostertuin 14

7813 BS

Klantenservice@xoof.nl

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod


1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Alle prijzen en informatie op deze site is onder voorbehoud van fouten en/of wijzigingen. Aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend. 
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

o de prijs inclusief belastingen;
o de eventuele kosten van aflevering;
o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst


1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht


1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping


1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

 

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

 

Artikel 9 - De prijs


1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie


1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering


1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling


1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling, alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling


1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 15 - Geschillen


1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Xoof.nl respecteert de privacy van al haar klanten, bezoekers van de winkel(s) en de bezoekers van haar website. Xoof draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om onze dienstverlening zo snel en gemakkelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming en uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van de aangevraagde dienstverlening.

Deze privacy policy is bedoeld om u te informeren over hoe we omgaan met uw persoonlijke gegevens die wij verwerken.

Gegevens die we verzamelen

We verzamelen slechts die gegevens die nodig zijn voor een juiste afhandeling van uw aankoop, bestelling, garantie en (service)vragen.

Xoof verwerkt uw persoonlijke gegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • voor- en achternaam
  • adresgegevens
  • telefoonnummer(s)
  • e-mailadres(sen)

Waarom heeft Xoof.nl u persoonsgegevens nodig?

  • het afhandelen van uw aankoop
  • om goederen bij u af te leveren
  • om u service te kunnen verlenen
  • om garantieafspraken na te kunnen komen

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

Xoof zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren – rekening houdend met wettelijke verplichtingen- dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.

Delen met anderen

Xoof verstrekt uitsluitend uw gegevens aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u (bezorging, onderhoudsmiddelen, garantie, serviceverlening) of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te laten corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar klantenservice@Xoof.nl. Xoof.nl zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

Beveiliging

Xoof neemt de bescherming van uw gegevens heel serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via klantenservice@Xoof.nl

Xoof Nieuwsbrief

Als je op de hoogte wilt blijven van nieuwe collecties, bijzondere producten, aanbiedingen en inspiratie, kunt u zich inschrijven voor de Xoof Nieuwsbrief. Uw e-mailadres wordt dan geregistreerd.

Bij iedere Xoof nieuwsbrief die u ontvangt zit een mogelijkheid om u weer af te melden.

Xoof.nl gebruikt gegevens om haar klanten producten/diensten te kunnen leveren. Als je een “Mijn Xoof account” aanmaakt, hebben wij je naam en e-mailadres nodig om je wensenlijst samen te stellen en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Om het oriënteren bij Xoof.nl zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met je toestemming je persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot je wensenlijst en het gebruik van onze diensten op. Met je toestemming gebruiken wij je gegevens om je te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als je hier niet langer prijs op stelt, kunt je ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar klantenservice@Xoof.nl of door jezelf af te melden middels de betreffende hyperlink in de e-mail. Xoof.nl verkoopt je gegevens niet, zal je persoonlijke gegevens ook niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van je verzochte dienstverlening. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van je gegevens te respecteren. Je persoonlijke gegevens zijn veilig bij Xoof.nl (SSL beveiligd). Wij waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en wij zullen daarom uiterst zorgvuldig met je gegevens omgaan. Je gegevens zullen te allen tijde worden beschermd en vertrouwelijk worden behandeld. Alle pagina's waar persoonsgegevens gevraagd worden, zijn beveiligd middels het SSL certificaat.

Cookies

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens het bezoeken van onze webshop door de browser opgeslagen wordt op je computer. Cookies worden geplaatst om onze dienstverlening verder te optimaliseren. Tevens kunnen er cookies geplaatst worden door affiliates voor het tracken van salesgegevens. Deze gegevens kunnen worden ingezet om jou relevante producten of pagina's te tonen, in advertenties of op sociale media. Je kunt je browser zodanig instellen dat cookies niet geaccepteerd worden of dat je een melding ontvangt wanneer er een cookie geplaatst wordt. Let er bij het uitschakelen van cookies op dat de website van Xoof of onderdelen ervan niet zullen functioneren. Om onze website te blijven verbeteren, wordt het surfgedrag van onze websitebezoekers bijgehouden middels Google Analytics.